Thursday, August 4, 2011

sambung cerita haji 2

Setelah lama...ditahun 2005 maka berkatalah hati aku nak pergi.Berbincanglah ayah anak2ku......dia pun bersetuju.Cek duit,suami (tika itu)-cukup dah simpanan....aku ni...sebabnya walau ayah anak2ku ada beri sumbangan utk ku melalui tabungan diTabung Haji-susut disebabkan wang itu telah di gunakan sedikit kerana memperbiki dapur kerana dimakan anai2.Terus membetulkan verendah rumah dan pasang Tile di porch hadapan rumah kerana anak2nikah kawin....kenalah elokkan sedikit.....duit simpanan juga telah digunakan utk majlis perkahwinan-tokok mana yang diperlukan.....adoi panik juga....bagaimana yer.....

Tetiba ada berita aku boleh keluarkan duit CPF..ahha....Ya Allah....Aku sujud syukur...bermula cita-cita itu muncul semula dgn keazaman diri yg amat kuat.......

Mula2 buat urusan keluarkan wang......Papp......tak susah...Syukran Ya Allah Engkau permudahkan.......Alhamdulillah...

Persediaan 1.....dalam segi pergi ke kelas-kelas yg dianjurkan utk melakukan Ibadah haji- Alhamdulillah aku sentiasa ikuti sejak aku bersama Badan Kebajikan Angkatan Tentera.Setiap kali ada kelas aku akan ikuti.Tapi blurr !!!!!!Taktahu apa-catch no ball....banyak hilang dari yg terkey in dalam kotak minda.......

Meneruskan juga keceramah-cerama haji dimana2.Mujur semua Percuma ! Syukur dapat pergi...sering dgn kwn2yg mmg nak pergi.sering kawan2kata..."Asmah ,Your name is there.I have called you whilst I was
there".Ya Allah .Pasti Berkat doa-doa kawan2juga yang membuat hati ini terus rindi utk keTanah Suci.

Suka menziarah kawan yang nak pergi,dan suka menyambut mereka pulang.Tak lupa utk meminta mereka membawa salam saya Ke Baitullah serta ke Masjid Nabawi, agar mereka mendoakan saya dapat kesana.
Suka berbual hal2Ibadah haji.Tapi mendengar sajer..tak tahu apa nak tanya.....
Awal tahun 2005 mmg semangat semangkin berkobar-kobar.Ditambah pula Arwah abang yg sentiasa mengingatkan, " jgn tak jadi...jadikan pergi:|",katanya pada ku selalu......jangan risaulah....

Terus berdoa agar Allah menjemput kami.Hati dah tekad dan bulat semmangnya nak mengerjakan Rukun Islam kelima-IBADAH HAJI.

Sambung.

No comments:

Post a Comment