Tuesday, December 15, 2009

Erti-Doa selepas baca Ya Sin

Bismillahhirohma Nir roh him..
Al Fateha.
Ya Allah bahawasanya kami memohon penjagaan Mu dan aku menyerahkan kpd Mu agama kami , diri kami , kluarga kami , anak-anak kami , harta benda kami dan apa saja yg telah Engkau berikan kpd kami.
Ya Allah , semoga Engkau menjadikan kami dalam penjagaan , tanggungan dan tetangga Mu dari godaan syaitan yang mnggoda orang-orang kejam , zalim dan derhaka dan dari kejahatan penjahat ,sesungguhnya Engkau adalah Maha Kuasa atas segala sesuatu .
Ya Allah , perelokkan kami dgn kesihatan dan keselamatan dan sejatikan kami dgn takwa dan istiqomah.Jagalah kami dari penyesalan, kerana sesungguhnya Engkau Maha Mendengarkan doa.
Ya Allah ampunilah kami kedua orang tua kami,anak-anak kami , guru-guru kami , saudara-saudara kami seagama , sahabat-sahabat kami , kekasih-kekasih kami , org yang mengasihi kami kerana Mu ,dan semua orang yang berbuat baik pada kami ,orang-orang yang beriman laki-laki dan perempuan dan orang yang beragama islam lelaki dan perempuan,wahai Tuhan semesta alam.
Limpahkanlah kpd kami kesempurnaan mengikutinya lahir dan batin , dalam keadaan sihat dan selamat dgn rahmat Mu wahai sebaik-baik Penyayang dari yang penyayang .
Ya Allah limpahkanlah rahmat dan keselamatan kpd seorang hamba dan utusanMu yaitu junjungan kami Nabi Muhammad SAW berserta para keluarganya dan sahabatnya.
Ya Allah pada Mu ku serahkan segala-galanya dan permudahkanlah urusan ku didunia dan akhirat.
Perkenankanlah doa-doa ku Ya Allah Tuhan Maha Pengasih lagi Penyayang.

Amin Ya Ro bal 'alamin........

No comments:

Post a Comment