Wednesday, February 15, 2012

Penghulu Doa



Ertinya : Ya Allah ,Engkaulah Robbku tiada tuhan yg layak ku sembah melainkan Engkau
Engkau telah menciptakan aku dan aku adalah hambaMU.Dan Aku tetap diatas perjanjian dan taat setia terhadapMu dengan segala kemampuan ku.

Aku berlindung dgn MU daripada kejahatan yg aku lakukan.Aku mengakui segala nikmatMu kpd ku & aku mengakui dosa-dosa yang aku lakukan.Oleh itu Ya Allah,Tuhan seru sekelian Alam,Yang Zatnya Maha Pengampun Maha pemberi Kasih Sayang- Ampunkanlah aku Ya Robbku.
Sesungguhnya tiada siapa yang dapat mengampunkan dosa keculi Engkau.
Maha Pemberi kemaafan.
Amiin.
Riwayat Imam Bukhari mengatakan Rosulullah SAW Bersabda : Sesiapa amalkan setiap pagi dan petang dengan penuh insaf dan ikhlas tatkala matinya adalah kalangan ahli syurga

Wallahhu'alam.
Amalkan....

No comments:

Post a Comment