Saturday, February 11, 2012

DiHari itu



Dihari itu .

Kau mahu juga melafazkannya...
Kau beriya iya......
Walau anak-anak tidak redho.
Siapalah aku !
aku juga tak minta,aku mahu kau berfikir semula,
kau terus-terusan berbicara merumuskan akulah angkaranya.

Wahai kekasih ,wahai ayah ank2..aku mahu kau pusing kembali roda minda.
jauhnya perjalan kita...amat jauh...tinggal tunggu panggilan Illahi.
kita sudah hampir...
hari-hari sekarang buat kita dekati lagi,
Dekatkan diri padaNYA.

Betapa perit utk kita terus mendaki.
Dgn byk ujian kerana Allah menyayangi.
Sukarnya.
Lupakah kau semua itu.

Kini semua kau perolehi.
kau buang semua kedalam longkang ,hanya dgn hasutan syaitan,
Yang memang penganggu manusia!
Aduhai lemahnya iman.....
Pasti telah lupa diri.

Wahai teman....kau tak akan pernah dapatkan lagi.
Kau sendiri tidak mahu apa yang Allah beri....
Jangan salahkan sesiapa...
kau telah kalah pada mainan syaitan !

Kerana anak2anak tak mahu kamu sukar..
ank2 telah berperi mengingatkan !
kau tepis semua...andaian tindakkan kamu betul semua..
aduhai...tipisnya...hanya kerana nafsumu pengaruh syaitan yg mahu kamu gagal...
..
anak2mu tak mahu kamu terpedya ...
kau tewas,pada amarah tak bertmpat.

Siapalah aku utk menahan..kuasa vito ditgn mu sayang.
Betapa aku sayang ,hari itu,dgn sekuat hatimu kau lafazkan juga...

Ya Allah aku mohon keampunan.

____________________________________________________________________________________
PN :
Kek keju tanpa oven.
lihat gambar.

Mahu membuatnya.
2 bar = 500 g cream cheese (philidelphia / Totura)
sebekas - 250g sour cream (taknak suka sour beli yang x sour)
biscut merries 20 keping dihancurkan
75 g butter-dicairkan
2sudu besar gula
vanila buahan pilihan di atas guna peaches.
now :
1) mix crushed biscuits wit melted butter.Press it into a cake tin(loyang)Put aside.Dont forget to line your cake tin.Put it in the refrigerator.

2) Then mix cream cheese,sour cream + sugar .Blend it well.Add in vanila 1tsp n air peach 2 tbl spoon.Add in half of the fruits. Mix well.

Take the pressed biscuits.Pour the well mix cheese onto it.Let it set in the fridge 4 hours.Decorate it with fruits n jam. Uhh Dilicious.
Alhamdulillah.

No comments:

Post a Comment